Saturday, July 07, 2007

Хувийн хэрэглээ, хяналт

Энэ бичлэгээрээ би өөрийн хэрэглэдэг орлого зарлагын тайлангаас товчхон гэгч нь, бусдад санаа авч болохуйц зүйлээсээ хуваалцья. Энэхүү тооцоотой төстөйг, та өөрийн бүх л орлого зардлыг тооцоход ашиглаж болно. Уг нь Microsoft Money, Quicken гээд том том программууд байдаг л даа (хулгайн ч бий). Гэхдээ л арай л монголын нөхцөлд таарахгүй, нүсэр байдаг юм. Тэгээд ч бараг бүх PC дээр байдаг Excel, түүний formula-г нь ашиглаад ихэнх хувийн зүйлээ, хянаад явж болно доо.

Зурагт үзүүлсэнээр бол гар утасны олон төрлийн үйлчилгээг харьцуулсан байгаа, голдуу дараа төлбөрт, ялангуяа ойлгомжтой, үнэ нь хямд гэсэн үйлчилгээнүүдийг оруулсан юм. Анх энэ харьцуулалтыг хийж байхад Юнител, Мобиком -г л хийж байсан бол (Ижил утас хэрэглэдэг) яваандаа Скайтелыг оруулж өгсөн нь учиртай. Эрүүл мэндийн хувьд илүү дээр гээд байгаа, Nice гээд дараа төлбөрт үйлчилгээ нь намайг сонголтоо хийсний дараа гарч ирсэн ч, хамгийн хямд дараа төлбөртөй байгаад л учир бий.

Би ч бараг л 50000 төгрөг хэрэглээд байсан учир Мобикартын үйлчилгээг өнгөрсөн 10 сарын үед халлаа, арай л эрт байсан юм шигээ. Одоо Жи-Мобайл хотод орж ирвэл, Юнител-н дугаараа солих байхаа, тэрхэн үедээ л сэтгэл хангалуун байсан ч, шинэ үйлчилгээнүүдээ нэг л туршлагагүй хийгээд байх юм, ялангуяа төлбөрийн нэхэмжлэхээ явуулаагүйгээс болж 2 удаа утас маань тасарсан, хамгийн сүүлийн нэхэмжлэхийг 3 долоо хоног утсаар ярьж байж арай гэж авсан, хугацаандаа төлсөний урамшуулал 3%-г алдаг оног өгч байгаа, барьцаа мөнгөнд хүү тооцохгүй байна, нэмэлт үйлчилгээн дунд нь надад хэрэгтэй Data service нь Моби шиг хэт өндөр, бас суурь хураамжид нь ярианы эрх орсонгүй.

Би энэ байгууллагын тухай л муулах гэж бичсэнгүй, давуу талууд бий. Мобизон-ы хэрэглэгч шиг мессеж бичээд байгаа мөртлөө л 20000+ төгрөг төлөх биш, тэр мессежний тоотой нь ижил минут яриад би тэр орчмыг төлдөг, утсаа ёстой л улайстал ярьдаг элдэв тооцоолол хийх гэж толгой өвдөх шаардлага байхгүй, үйлчилгээний ажилтнууд нь яаж ч бухимдлаа ярьж байхад саад болдоггүй (3333- гэдэг үйлчилгээний дугаар нь авахгүй удсан, хүсээгүй үйлчилгээ нь хаагдахгүй 3 сар болсон, нэхэмжлэх явуулаагүйгээс болж утас хаагдаад холбоо барих аргагүй болох үеүүдэд). Хэрэглэгч хүний хувьд сэтгэл ханамж маань хэр байгааг л үзүүлэх гэсэн юм. Гэтэл Скайтел нилээн эрсдэлтэй гэж хэлэхээр үйлчилгээ нээсэн нь энэ ярих шаардлагатай хүмүүсийг урвуулан авах гол үзүүлэлт болсон юмуу даа.

Моби-д ч давуу тал байсан л даа, ялангуя картын хэрэглэгч байхад Мобимедиа үйлчилгээгээр нь Англи хэлний тест ирдэг байв. Хугацаанд(3, 6 сар гэдэг байсан даа) л мөнгө төлдөг байж билээ. Даанч гэм нь зарим харилцах шаардлагатай хүмүүс маань залгах үед утсаа авдаггүй байв :(

Ер нь CDMA-г хэрэглэвэл дээр гээд байгаа, сүлжээ сайн баридаг, долгион бага цацруулдаг учир юмуу даа. Бас тэр Жи-мобайл нь гар утсаа ашиглан интернет гэдэг сүлжээнд боломжийн үнээр хөдөлгөөнт байдлаар оруулж чадна гээд байх юм. Улам бүр л Data service хэрэгтэй болж байгаа үед дан ганц яриа нь миний шаардлагыг хангахгүй болж эхэллээ.

2 comments:

Anonymous said...

Uhaalag ymaa, ingej l amidrahgui bol ch hetsuuhen l bh geed bna... Surch bga minii huwid bur ch hetsuu... za tegeed amjilt! busdad sonirholtoi murtluu bas heregtei ym bichdegt chini bayarlalaa, unshij baina shuu!
Keep up good work, man!

Гантулга Т.Т said...

Mungiig oloh amarhan, zarah hetsuu gej hen neg hun helsen um bilee :D

Zeel avah gej sonirhoj uzsen u? Dr/Pf, Bach, Master zeregtei baigaad, CEO baisan ch gesen orlogo zarlagiin tailang chini harj baij l zeel olgoh esehee shiidne shuu dee ;) Business zeel bol bur nariin, end bichsen bichlegiin hemjeenees hetreed yavah uchir delgeruuleh arai l zohimjgui um bna.